פינדרוס מבהיר: "שום הסתה לא תזיז אותנו מעמדתנו"

אסתי פלד No Comments on פינדרוס מבהיר: "שום הסתה לא תזיז אותנו מעמדתנו"

ח"כ לשעבר יצחק פינדרוס ב'מהדורה המרכזית': "אנחנו נעמוד על הדרישות שלנו, הן היו ידועות. על בסיס זה השותפות בגוש. חוק גיוס יקודם, פסקת התגברות זו לא דרישה רק שלנו. היא תעבור. השאלה היא רק אם כבר במושב הקרוב או הבא"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
19:13
30.04.24
אבי מימרן No Comments on "לפחות 50 אחוז מבתי מנרה נפגעו מירי החיזבאללה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ לשעבר יצחק פינדרוס, מבהיר הערב (שלישי) בשיחה עם אבי רבינא במהדורה המרכזית, כי יהדות התורה תמשיך לעמוד על דרישותיה בנושאים העקרוניים. "אני מציע גם לחברי וגם לכולנו לנשום עמוק, לעמוד על הדרישות, אולי להוסיף כמה ולהגיע למו"מ בגב זקוף. ידענו מראש שזה מה שיהיה. ראינו את כל ההסתה בדרך. אנחנו רואים את 'גדולי האומה' צועקים על מות הדמוקרטיה. לא קרה כלום. שום הסתה לא תזיז אותו מעמדתנו".

"בסוף ממשלה מקימים עם כולם וכשאתה בא עם דרישות הגיוניות שהתחייבת עליהם לפני הבחירות… אנחנו נעמוד על הדרישות שלנו, הן היו ידועות. על בסיס זה השותפות בגוש", הוסיף והדגיש.

פינדרוס התייחס לסערה סביב נושא החשמל: "בנושא החשמל זה אחד ה'בלופים' הכי גדולים. כאילו יש דרישה שלא יהיה יותר חשמל בשבת. זה החלק השקרי והצבוע בעניין הזה. לכן לא צריך להתרגש. אני הסברתי את זה בכמה כלי תקשורת חילונים. לא מדובר בכלל בסעיף תקציבי. אלא בסך הכל ברגולציה של אגירת חשמל לשכונות חרדיות והדבר השני זה מעבר של חלק מחברת החשמל לאוטומציה".

"יש לנו ארבעה נושאים בסיסיים", אמר חבר הכנסת לשעבר. "נושא הדיור, השוויון בחינוך, היהדות בפרהסיה והחינוך הכללי. זכויות יסוד של הציבור החרדי. אלה זכויות יסוד פשוטות".

הוא התחייב: "חוק גיוס יקודם, פסקת התגברות זו לא דרישה רק שלנו. היא תעבור. השאלה היא רק אם כבר במושב הקרוב או הבא. הליכוד רוצה לקדם רפורמה במערכת המשפט, יש הסכמה ברורה בנושא הזה ואין סיבה שזה לא יקרה. אני פחות מוטרד ממה ייחתם בהסכם הקואליציוני בנושא הזה. את עניין החינוך והדיור כן צריך להכניס בהסכם כדי שלא יהיו ברקסים מהאוצר למשל".

פינדרוס חשף כי "הפערים בנושא החינוך הם מול האוצר ולא מול הליכוד", ועדכן: "המו"מ האמיתי התחיל בסה"כ ביום חמישי, האווירה טובה, מתקדמים מאוד. יש דברים שיותר ויש שפחות אבל אנחנו בהחלט בכיוון חיובי לקראת הסכם".

ביחס לחוק השבות: "סעיף הנכד נוגע בעיקר לציבור הכללי ופחות לציבור הדתי. נצטרך לעמוד עליו בכל הכוח. יכול להיות שהליכוד חושש מדעת הקהל. מקווה שימצא הנוסח שיהיה מוסכם על הליכוד. זה יוצר התבוללות ותקלות נוראיות. עלינו לעשות הכל שזה יתבטל".

"מה שקרה עד יום חמישי האחרון לא היה בגלל המפלגות החרדיות. היה אפשר לסיים את זה בשלושה ימים", הבהיר חבר הכנסת לשעבר.



0 תגובות